افزایش و کاهش سن در شناسنامه

يکشنبه 20 بهمن 1398
10:17
دادینلی

افراد با توجه به شرایط شخصی خود ممکن است درخواست افزایش و کاهش سن در شناسنامه داشته باشند و بخواهند از طریق مراجع قانونی برای آن اقدام کنند. دلایل مختلفی برای تغییر سن در شناسنامه وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • اطلاعات اشتباه شناسنامه‌ای به دلیل اشتباه مامور ثبت احوال
  • اشتباه خانواده‌های روستایی در شهرهای دور افتاده برای جایگزینی فرزندان به جای یکدیگر
  • بالا رفتن سن و درخواست برای بهره بردن از خدمات دولتی مانند استخدام
  • تفاوت سنی بین زوجین و کاهش مخالفت خانواده ها با ازدواج
  • فراهم آوردن شرایط حضور در مسابقات ورزشی و غیر ورزشی با محدودیت سنی

دلایل متعددی برای افزایش و کاهش سن در شناسنامه وجود دارد که قادر به ذکر آنها نیستیم و شما برای مشاوره بیشتر می توانید در بخش نظرات سوال خود را مطرح کنید. اما در ادامه به شما خواهیم گفت که برای استفاده از این قابلیت باید چه روندی را دنبال کنید.

مسیر قانونی برای افزایش و کاهش سن در شناسنامه

به طور کلی قانون برای جلوگیری از تزلزل اسناد رسمی و همچنین حفظ اعتبار اسناد سجلی در یک ماده واحده مصوب سال ۱۳۶۷ اعلام کرده که امکان تغییر سن افراد در شناسنامه وجود ندارد و ممنوع است. اما در عین حال در تبصره‌های این ماده امکان تغییر سن در شناسنامه تحت شرایط خاصی به وجود آمده که استفاده از آن بسیار سخت بوده و نیاز به مشاوره قضایی دارد.

طبق قانون تنها کسانی می توانند درخواست تغییر سن خود را در شناسنامه داشته باشند که اختلاف سنی آنها با سن نوشته شده در شناسنامه بیش از پنج سال باشد. اگر یک فرد چنین شرایطی را داشته باشد و بتواند با مدرک و حتی با استفاده از تست تراکم استخوان حرف خود را قطعی کند می‌تواند از این امتیاز استفاده کند.

ادامه مطلب
[ بازدید : 541 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

چگونگی ثبت شرکت در آلمان

يکشنبه 20 بهمن 1398
10:02
دادینلی

چگونگی ثبت شرکت در آلمان و اخذ اقامت: امروزه کشور آلمان بعنوان یکی از بهترین و جذابترین موقعیت های جهانی برای سرمایه گذاری شمرده میشود. موقعیت مرکزی آلمان، دسترسی به دیگر بازارهای اروپایی، محصولات خوب آن و نیروی کار بسیار ماهر آن، باعث میشود تا سرمایه گذاران برای انجام ایده آل ترین سرمایه گذاری ها آنهم در زمینه های مختلف اقتصادی تجاری، به سوی این کشور سرازیر شوند. یکی از بخش های خاص برای این کار تحقیق و توسعه است که فرصت های سرمایه گذاری ویژه ای را مخصوصاً در شهرهایی مانند برلین برای تجار زبده ی بین المللی فراهم می آورد.

ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان

تاسیس کردن شرکت در آلمان شامل چندین مرحله ی اساسی است که به فراهم کردن اسناد شرکت برمیگردد و ثبت قابل اجرای آن توسط مقامات آلمانی. در میان گامهای ابتدایی برای شروع یک شرکت در آلمان، ما می توانیم به تهیه پیش نویس اساسنامه و سایر اسناد مورد نیاز اشاره داشته باشیم، همچون تهیه ی نمونه امضاها، یک مجموعه از کپی های پاسپورت و فرم های مخصوص اداره ی ثبت شرکت. سرمایه گذاران محترم بایستی که رسماً بخشی از اسناد را در جلوی دفتر اسناد رسمی در آلمان امضا نمایند.
همچنین باید گفت تاسیس یک شرکت در آلمان به پیدا کردن یک دفتر ثبت شده، افتتاح یک حساب بانکی و استخدام یک حسابدار محلی برای شرکت بستگی دارد.

مراحل تشکیل شرکت در آلمان:

قوانین و مقرراتی که در راستای تشکیل یک شرکت در آلمان باید مورد نظر سرمایه گذار قرار بگیرد در زیر آورده شده است.
اولین گامهایی که برای ادغام و تاسیس یک شرکت در آلمان باید برداشته شود شامل تأیید نام شرکت در اتاق محلی صنعت و تجارت، تهیه گزارش اساسنامه ی شرکت و افتتاح حساب بانکی می باشد. حداقل سرمایه سهمی هم که طبق ساختار تجاری کشور آلمان انتخاب شده، لازم است که در حساب باز شده ی مذکور واریز شود.

تاسیس شرکت در آلمان

تاسیس شرکت در آلمان

1.نوع شرکت را مشخص کنید:
این بند میتواند شامل عناوین” شرکت با مسئولیت محدود” ، “شرکت سهامی” یا “مشارکت” باشد.
2. اسمی برای شرکت انتخاب کنید:
نام شخص حقوقی باید جدید بوده و قبلاً تکرار نشده باشد و همینطور باید برای بررسی و تحقیق درباره ی آن قابلیت دسترسی داشته باشد.
3.کار تشکیل شرکت را اجرایی کنید:
انجام این کار باید از قبل در یک دفتر اسناد رسمی در آلمان صورت گرفته باشد. لازم است که موسسین شرکت اساسنامه را هم تهیه کنند.
4.سرمایه سهم خود را واریز کنید:
بعضی از فرم های تجاری هستند که به حداقل سرمایه ی مشترک نیاز دارند، که این مقدار در یک حساب بانکی واریز می شود.
5.تجارت مورد نظر خود را به ثبت برسانید:
در نهایت تاسیس شرکت، با ثبت شرکت در ثبت تجاری به پایان می رسد.
لازم است که موسسین شرکت درخواست ثبت خود را در مقابل دفتر اسناد رسمی عمومی به امضا برسانند. همین که شرکت به ثبت رسید، مسئولیت موسسین لازم الاجرا میشود.

ادامه مطلب
[ بازدید : 530 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

همه چیز در مورد وکیل و وکالت

چهارشنبه 11 دی 1398
15:37
دادینلی

ممکن است بسیاری از افراد جامعه اطلاع درستی در مورد وکیل، وکالت، وظایف وکالت و انواع وکالت نداشته باشند. در این نوشتار به بررسی این موضوع می پردازیم:

1- وکیل کیست؟

وکیل به فردی اطلاق می شود که از سوی دیگری که ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشد برای انجام امری منصوب می شود و این کار به واسه ی عقد وکالت صورت می گیرد. عقدوکالت از عقود مندرج در قانون مدنی است که دارای شرایط و مقررات ویژه ای می باشد.

2- وکالت چه عقدی است؟

وکالت عقدی است جایز. به این معنی که با موت و جنون هر یک از طرفین منحل می شود. وکالت اصولاً عقدی با اجرت است. البته ممکن است با اجرت یا مجانی بودن عقد وکالت در آن ذکر نشده باشد؛ در این صورت‌وکالت عقدی است با اجرت. در عقد وکالت، وکیل باید در انجام موردوکالت مصلحت موکل را رعایت نماید.

3- وکیل پایه یک دادگستری به چه فردی اطلاق می گردد؟

افرادی که دانشگاه ها به خواندن رشته حقوق مشغول اند پس از گذراندن دوره لیسانس (یا کارشناسی) می توانند در آزمونی به نام «کانون وکلا» شرکت نمایند. در صورت قبولی در آزمون، این افراد پروانه وکالت اخذ می کنند و می توانند به کارآموزی که 18 ماه می باشد، بپردازند و پس از گذراندن دوره ی کارآموزی به صورت رسمی در حرفه وکالت مشغول به کار می شوند.

ادامه مطلب


[ بازدید : 535 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

فلوشیپ چیست؟

دوشنبه 9 دی 1398
15:10
دادینلی

برنامه های (Fellowship) فلوشیپ یا همان بورس و کمک هزینه تحصیلی، از جمله برنامه هایی هستند که می توانند برای حمایت از طیف وسیعی از فعالیت های علمی دانشجویان ممتاز و فعال بکار گرفته شوند. فعالیتهایی که میتوان تحصیلات تکمیلی در یک زمینه ی خاص، انجام تحقیقات علمی برای پیشبُرد کار روی یک موضوع خاص، توسعه ی یک سازمان دانش بنیان و یا یک ابتکار و نوآوری جدید مبتنی بر جامعه ،و یا آموزش و تأملی برای حمایت از رشد همکار را نمونه هایی از آنها شمرد.

در محیط های علمی دانشگاهی، زمانی که صحبت از “فلوشیپ یا کمک هزینه ی تحصیلی” به میان می آید، معمولاً منظور همه یک جایزه پولی است که به یک محقق و یا دانشمند پژوهشگر برای انجام تحقیقات او و پرداخت هزینه های تحصیلیش پرداخت می شود. در واقع باید گفت فلوشیپ یا همان بورس تحصیلی یک بورسیه ی مبتنی بر شایستگی دانشجو در جهت انجام مطالعات پیشرفته روی یک موضوع دانشگاهی شمرده میشود.

بطور کلی هر دو کمک هزینه ی “اسکالرشیپ(Scholarship) ” و “فلوشیپ” برنامه هایی هستند که زمینه ی یک کمک مالی را برای دانشجویان و محققان برجسته و ممتاز یا هر فرد علاقه مند به جستجو و تحقیق علمی، فراهم میکنند. در حقیقت باید گفت “اسکالرشیپ” و “فلوشیپ” کمک های پولی شمرده میشوند که توسط مراکزی علمی و دانش بنیان چون دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، موسسات دانشگاهی، آزمایشگاه های معتبر، دولت ها یا بنیادهای خیریه ی علمی درنظر گرفته میشوند.

فلوشیپ

ادامه مطلب


[ بازدید : 570 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

الگوریتم BERT گوگل

دوشنبه 25 آذر 1398
17:12
دادینلی

الگوریتم BERT گوگل – آیا با نسخه پیشرفته تر رنک برین مواجه هستیم؟

با معرفی الگوریتم رنک برین توسط گوگل به نظر می‌رسید که استفاده از هوش مصنوعی در این موتور جستجو به نهایت خود رسیده، اما به کارگیری الگوریتم BERT گوگل نشان داد که هنوز هم ما نسبت به این مرورگر عقب هستیم. احتمالاً همه شما آپدیت های جدید گوگل در ماه مارس سال ۲۰۱۹ را به خاطر دارید که تغییرات عجیبی در برخی از نتایج جستجو به وجود آورد. اگرچه در آن زمان سئوکار ها پاسخ چندانی برای این تغییرات نداشتند، اما مشخص بود که گوگل در حال به کارگیری یک ابزار جدید و پیشرفته است.

با توجه به این که الگوریتم BERT گوگل یکی از جدیدترین آپدیت های گوگل محسوب می‌شود در ادامه به شما خواهیم گفت که به چه شکلی عمل می کند و شما باید برای استفاده بهینه از آن چه کاری انجام دهید.

الگوریتم BERT گوگل چیست؟

الگوریتم BERT گوگل یک روش مبتنی بر شبکه عصبی است که از سیستم پردازش زبان طبیعی یا همان NLP بهره می برد. در حقیقت اصطلاح BERT مخفف Bidirectional Encoder Representations from Transformers است که نشان دهنده استفاده از سیستم های رمزگذاری شده بر مبنای زبان طبیعی و رایج است.

اگر بخواهیم به صورت عامیانه این موضوع را تعریف کنیم، یک الگوریتم ساده برای کمک به کامپیوتر ها و ماشین ها برای درک زبان شبیه به زبان عامیانه انسان است. در واقع گوگل با این آپدیت می‌خواهد گروهی از مخاطبان را هدف قرار دهد که احتمالاً برای سرچ کردن اطلاعات چندانی ندارند و در استفاده از موتورهای جستجو مبتدی هستند.

الگوریتم Bert گوگل

الگوریتم برت چه تغییراتی ایجاد می‌کند؟

گوگل اعلام کرده که این الگوریتم به درک بهتر تفاوت‌های ظریف در کلمات در جستجو ها کمک کرده و نتایج را به شکل مرتبط‌تر در اختیار کاربران قرار می دهد. در حقیقت گوگل نهایت تلاش خود را به کار می برد تا از یک موتور جستجوگر به یک موتور پاسخگو تبدیل شده و نتایج را کاملاً مطابق با خواسته های کاربران را در اختیار آنها قرار دهد.

اجازه دهید که این موضوع را با یک مثال توضیح دهیم. اگر یک کاربر اصطلاح انگلیسی “۲۰۱۹ brazil traveler to usa need a visa” را جستجو کند، درک کلمه to برای موتور جستجو بسیار مهم است و نتایج را به شکل دقیق تر اعلام می‌کند. این ارتباط قبلاً برای گوگل اهمیت چندانی نداشته و نتایج را بیشتر مربوط به مسافرت آمریکایی ها به کشور برزیل را نشان می‌داد. اما استفاده از الگوریتم BERT گوگل باعث شده که هوش مصنوعی جستجوگر نسبت به استفاده از اصطلاحاتی مانند “به” و “از” واکنش نشان داده و نتایج دقیق تری را در اختیار آنها قرار دهد.

در توصیف الگوریتم برت می توانیم به این نکته هم اشاره کنیم که درک گوگل برای کلمات دو قسمتی بسیار بهتر و مناسب تر شده است. به عنوان مثال اگر به جمله انگلیسی “do estheticians stand a lot at work توجه کنید در قبل از معرفی این الگوریتم، اصطلاح stand را با “stand-alone” اشتباه می گرفت و در نتیجه نتایج به دست آمده کاملاً اشتباه بودند. اما استفاده از هوش مصنوعی جدید به گوگل اجازه می‌دهد که کلمات قبلی و کلمات بعدی را در کنار آن قرار داده و معنی را با توجه به آن در نظر بگیرد.

به طور کلی الگوریتم BERT گوگل شامل استفاده از کوئری های بلند می‌شود که در آنها چند کلمه استفاده شده و گوگل ارتباط بین آنها را برای نمایش نتایج به کار می‌برد.

اگر بخواهیم نمونه فارسی مشکلات قبلی گوگل را پیدا کنیم باید به سراغ همان اصطلاح قدیمی “شیر آب” برویم. شیر آب در نتایج گوگل همان شیرآلات را نشان می دهد. اما اگر در گوگل جستجو کنیم که “چگونه شیر آب می خورد” تشخیص آن برای گوگل قبل از این الگوریتم سخت بود و نتایج ترکیبی را ارائه می داد. این در حالی است که الگوریتم BERT گوگل اجازه می‌دهد که از کلمات قبلی و بعدی استفاده کرده و برای آن یک معنی عامیانه پیدا کند تا بهترین نتیجه ممکن در اختیار کاربر قرار گیرد.

ادامه مطلب


[ بازدید : 563 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

گواهی حصر وراثت

دوشنبه 11 آذر 1398
17:24
دادینلی

گواهی حصر وراثت: پس از فوت متوفی باید وراث او مشخص گردند. این امر مستلزم طی تشریفاتی است. در واقع، با فوت فرد، واقعه مرگ او در ثبت احوال ثبت می گردد. پس از آن یکی از وراث با مراجعه به شورای حل اختلاف آخرین اقامتگاه متوفی فرم مخوصی به نام فرم استشهادیه انحصار وراثت در مورد حصر وراثت به منظور تعیین وراث متوفی دریافت می نماید. در آن فرم، نام وراث متوفی و سهم الارث هر کدام از آن ها نسبت به میراث متوفی انها تعیین می گردد. در گواهی انحصار وراثت نام و مشخصات دقیق فرد متوفی نیز باید قید گردد و گواهی فوت نیز ضمیمه فرم انحصار وراثت باشد و سپس آن را به دفاتر اسناد رسمی می برند تا انحصار وراث را تصدیق نماید. پس از آن، گواهی انحصار وراثت یک نوبت در روزنامه کثیرالانتشار آگهی می شود تا افرادی که ادعایی نسبت به این امر دارند از قبیل موصی له یا طلبکاران متوفی از این امر اطلاع پیدا کنند. اعتراض نسبت به این گواهی در صلاحیت دادگاه است.

ادامه مطلب


برچسب ها: گواهی حصر وراثت ,
[ بازدید : 557 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

راه های مهاجرت به اتریش

دوشنبه 11 آذر 1398
16:49
دادینلی

مهاجرت به اتریش:

کشور اتریش ، یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا است.این کشور، از جذاب ترین توسعه یافته ترین کشورهای جهان برای زندگی بشمار میرودبرای مهاجرت به اتریش و کسب اقامت دائمی باید برنامه ریزی مالیاتی خود را قبل از مهاجرت تنظیم کنید. اما با همه ی اینها فرصت های جالبی برای خانواده های ثروتمند در این کشور اروپایی پیشرفته وجود دارد. یکی از موارد جالب در مورد اتریش این است که بهره مندی از اجازه ی اقامت اتریش فرد را قادر می سازد تا بدون ویزا اجازه ی سفر به منطقه ی شینگن را داشته باشد.

اتریش ده نوع مجوز اقامت برای متقاضیان و خانواده های آنها ارائه می دهد. این مجوزها نیازی به تعهد سرمایه گذاری ندارند. بنابراین کل هزینه های درخواست اقامت مقدار نسبتاً کمی می شود.با داشتن مجوز اقامت اتریش،میتوان بدون ویزا به هرکدام از کشورهای منطقه ی شینگن آزادانه سفر کرد.صدور این مجوز بسته به نوع آن ممکن است از سه تا چهارده ماه طول بکشد.

اعطای تابعیت و شهروندی کشور اتریش هم به حوزه ی اختیارات دولت فدرال اتریش برمیگردد.بطور کلی باید گفت بر اساس نوع مجوز اقامتی که صادر شده، حداقل شش تا ده سال اقامت مستمر بدون خروج در این کشور لازم است تا فرد بتواند صلاحیت اخذ شهروندی اتریش را کسب کند. آگاهی از زبان آلمانی و همچنین، انصراف از شهروندی و تابعیت دیگر کشورها از ملزومات اخذ مجوز اقامت و شهروندی اتریش به حساب می آید.

بسته به نوع مجوز صادر شده، مدت زمان پردازش برای اجازه ی اقامت در اتریش می تواند از 3 تا 14 ماه طول بکشد.این مدت نسبت به دیگر کشورها به نظر کوتاه تر می آید.کسب شهروندی اتریش میتواند از طریق سرمایه گذاری در این کشور و کمک به رشد اقتصادی آن نیز صورت بگیرد.

برای زندگی و اقامت بیش از شش ماه در کشور اتریش نیاز به دریافت مجوز اقامت دائم است.انواع مختلفی از مجوز های اقامت هم برای این کشور وجود دارند.اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای اقامت تا سقف شش ماه نیازی به مجوز اقامت ندارند و تنها ویزا برای آنها کافیست.برای اقامت تا سقف نود روز تا صد و هشتاد روز هم بعضی از اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا بر اساس نوع شهروندیشان نیازی به ویزا هم ندارند.

ادامه مطلب


[ بازدید : 536 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

اخذ تابعیت ایران

دوشنبه 20 آبان 1398
17:35
دادینلی

اخذ تابعیت ایران: یکی از طرق تحصیل تابعیت می باشد. به دست آوردن یا اخذ تابعیت ایران در قانون مدنی بحث شده است. طبق ماده 979 قانون مدنی قانون مدنی شرایط تحصیل تابعیت به شرح زیر است:

اشخاصی که دارای شرایط ذیل باشند می توانند تابعیت ایران را تحصیل کنند :

1- به سن هجده سال تمام رسیده باشند .

2- پنج سال اعم از متوالی یا متناوب در ایران ساکن بوده باشند.

3- فراری از خدمت نظامی نباشند.

4- در هیچ مملکتی به جنحه مهم یا جنایت غیرسیاسی محکوم نشده باشند. در مورد فقره دوم این ماده مدت اقامت در خارجه برای خدمت دولت ایران در حکم اقامت در خاک ایران است.

البته قانون مدنی در ادامه برای اخذ تابعیت ایران برای افرادی با شرایط خاص این امر را مجاز دانسته که بدون رعایت موارد فوق اقدام به اخذ تابعیت ایران نمایند:

ماده 980 قانون مدنی چنین مقرر داشته است:

«کسانی که به امور عام المنفعه ایران خدمت و یا مساعدت شایانی کرده باشند و همچنین اشخاصی که دارای عیال ایرانی هستند و از او اولاد دارند و یا دارای مقامات عالی علمی و متخصص در امور عام المنفعه می باشند و تقاضای ورود به تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران را می نمایند در صورتی که دولت ورود آنها را به تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران صلاح بداند بدون رعایت شرط اقامت ممکن است با تصویب هیات وزیران به تابعیت ایران قبول شوند».

اخذ تابعیت ایران

حقوق ناشی از اخذ‎تابعیت ایران

قانون گذار در ماده 982 قانون مدنی حقوقی که برای افرادی که تابعیت ایران را اخذ نموده اند بیان کرده است. البته مواردی نیز در زمره ی استثنای قانون گذار قرار گرفته است. این موارد به شرح زیر است:

ماده 982 قانون مدنی: « اشخاصی که تحصیل تابعیت ایرانی نموده یا بنمایند از کلیه حقوقی که برای ایرانیان مقرر است بهره مند می شوند لیکن نمی توانند به مقامات زیر نائل گردند:

1 – ریاست جمهوری و معاونین او

2 – عضویت در شورای نگهبان و ریاست قوه قضائیه

3 – وزارت و کفالت وزارت و استانداری و فرمانداری

4 – عضویت در مجلس شورای اسلامی

5 – عضویت شوراهای استان و شهرستان و شهر

6 – استخدام در وزارت امور خارجه و نیز احراز هر گونه پست و یا ماموریت سیاسی

7 – قضاوت

8 – عالیترین رده فرماندهی در ارتش و سپاه و نیروی انتظامی

9 – تصدی پستهای مهم اطلاعاتی و امنیتی».

اخذ تابعیت ایران

ادامه مطلب


[ بازدید : 566 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

توزیع مشروبات الکلی

شنبه 13 مهر 1398
13:39
دادینلی

توزیع مشروبات الکلی: مراد از توزیع‌ مشروبات الکلی ، فروختن، در معرض فروش قرار دادن و قاچاق و وارد کردن آنها به کشور است. این جرم به دلیل اهمیت بسزای آن مورد توجه مقنن قرار گرفته است. در قانون مجازات اسلامی در ماده 702 کتاب پنجم (تعزیرات) به موضوع توزیع و قاچاق مشروبات الکلی پرداخته شده است. این ماده چنین مقرر کرده است:

«هر کس مشروبات الکلی را بسازد یا بخرد یا بفروشد یا در معرض فروش قراردهد یا حمل یا نگهداری کند یا در اختیار دیگری قرار دهد به شش ماه تا یک سال حبس و تا هفتاد و چهار (۷۴) ضربه شلاق و نیز پرداخت جزای نقدی به میزان پنج برابر ارزش عرفی (تجاری) کالای یادشده محکوم می‌شود».

در ادامه قانون گذار به مجازت وارد کردن مشروبات الکلی نیز توجه کرده است. ماده 703 قانون مجازات اسلامی به شرح زیر است: «واردنمودن مشروبات الکلی به کشور قاچاق محسوب می‌گردد و واردکننده صرف‌نظر از میزان آن به شش ماه تا پنج سال حبس و تا هفتاد و چهار (۷۴) ضربه شلاق و نیز پرداخت جزای نقدی به میزان ده برابر ارزش عرفی (تجاری) کالای یادشده محکوم می‌شود. رسیدگی به این جرم در صلاحیت محاکم عمومی است.

ادامه


[ بازدید : 548 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

طلاق توافقی

چهارشنبه 3 مهر 1398
9:02
دادینلی

طلاق توافقی یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه‌های طلاق زوجین می‌باشد. در طلاق توافقی نزد زن و مرد پس از مدتی به این نتیجه می‌رسند که قادر به ادامه نکاح دائم با یکدیگر نیستند. همچنین در این نوع طلاق زوجین در تمامی مسائل از قبیل: مهریه، حضانت، اجرت‌المثل ایام زناشویی، جهیزیه و ...با یکدیگر به توافق می‌رسند.

زوجین برای طلاق‎توافقی باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نمایند و دادخواست طلاق‎توافقی را به صورت موقت ثبت می‌نمایند. پس از آن نامه‌ای به آن‌ها داده می‌شود مبنی بر اینکه به مراکز مشاوره بهزیستی مراجعه نمایند. پس از اخذ نامه‌ی مشاوره به دفتر خدمات قضایی مراجعت می‌کنند و نامه را به دادخواستی که به صورت موقت ثبت شده بود پیوست می‌نمایند. سپس به دادگاه خانواده مراجعه می‌کنند و مراحل طلاق‎توافقی طی می‌شود.

ادامه


[ بازدید : 478 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]