مهاجرت به آلمان

شنبه 16 شهريور 1398
23:00
دادینلی

مهاجرت به آلمان:

کشور آلمان بعنوان پنجمین کشور مورد علاقه ی مهاجران برای اقامت و کار

شناخته شده است.اینها همه بخاطر عملکرد خوب این کشور در زمینه ی اقتصاد،سیستم آموزشی درست و فرصتهای مناسب شغلی می باشد.مردم در سراسر دنیا این تمایل را دارند که شانس مهاجرت به آلمان برای آنها جور شود.این مقاله سعی براین دارد تا انواع راه های مهاجرت به این کشور و چگونگی حرکت به آلمان را برای شما توضیح دهد.

برای کسب فرصت زندگی در آلمان شما ابتدائاً به یک دلیل معتبر نیاز دارید.برای اتباع بیگانه راه های متعددی برای ورود به این کشور گذاشته اند.راه هایی که هرکس بنا به موقعیت خاص خودش میتواند انتخاب کند. راه هایی همچون:

مهاجرت به آلمان برای اشتغال؛

مهاجرت به آلمان برای تحصیل؛

مهاجرت به آلمان برای کارآفرینان؛

مهاجرت به آلمان برای اتحاد خانواده؛

مهاجرت به آلمان برای کسب اقامت دائمی ؛

آنچه که عموماً برای مهاجرت به آلمان نیاز است:

ادامه

مهاجرت به آلمان:

کشور آلمان بعنوان پنجمین کشور مورد علاقه ی مهاجران برای اقامت و کار

شناخته شده است.اینها همه بخاطر عملکرد خوب این کشور در زمینه ی اقتصاد،سیستم آموزشی درست و فرصتهای مناسب شغلی می باشد.مردم در سراسر دنیا این تمایل را دارند که شانس مهاجرت به آلمان برای آنها جور شود.این مقاله سعی براین دارد تا انواع راه های مهاجرت به این کشور و چگونگی حرکت به آلمان را برای شما توضیح دهد.

برای کسب فرصت زندگی در آلمان شما ابتدائاً به یک دلیل معتبر نیاز دارید.برای اتباع بیگانه راه های متعددی برای ورود به این کشور گذاشته اند.راه هایی که هرکس بنا به موقعیت خاص خودش میتواند انتخاب کند. راه هایی همچون:

مهاجرت به آلمان برای اشتغال؛

مهاجرت به آلمان برای تحصیل؛

مهاجرت به آلمان برای کارآفرینان؛

مهاجرت به آلمان برای اتحاد خانواده؛

مهاجرت به آلمان برای کسب اقامت دائمی ؛

آنچه که عموماً برای مهاجرت به آلمان نیاز است:

اگرچه راه های بسیاری برای ورود به آلمان به عنوان مهاجرت وجود دارد و هرکدام از این راه ها هم شرایط خاص خود را دارند،اما شباهت هایی هم بین تعدادی از آنها هست که قابل ملاحظه می باشد.برای اینکه فردی واجد شرایط مهاجرت به این کشور باشد،لازم است یک سری معیار ها را داشته باشد:

برخورداری از ثبات مالی:

هرکدام از اهداف مهاجرتی دارای یک سقف مالی می باشند که متقاضی باید از آن برخوردار باشد. متقاضی مهاجرت به آلمان، باید توانمندی مالی خود را برای حمایت از خود و یا خانواده ی همراهش ثابت کند.حتی اگر قرار باشد در آلمان مشغول به کار شوید لازم است از یک پشتوانه ی اولیه برخوردار باشید که تا زمان دریافت حقوقتان،از آن برای امرار معاش استفاده کنید.

برخورداری از بیمه ی سلامت:

شما بدون بهره مندی از یک پوشش بیمه ی سلامت معتبر نمی توانید به آلمان حرکت کنید.راه پیشنهادی ما به شما دریافت بیمه ی سلامت آلمان است،چراکه شما نمی توانید از اینکه دولت آلمان دیگر بیمه های خارجی را قبول میکند یا نه مطمئن باشید.

برخورداری از حداقل مهارت لازم در زبان آلمانی:

برای اینکه قادر به زندگی در آلمان باشید باید با زبان آلمانی آشنایی داشته باشید.چارچوب رایج اروپایی برای مرجع زبان سه سطح تخصصی زبان به نامهای A, B و C دارد.


دریافت ویزای آلمانی:

برای ورود به المان و دریافت اجازه ی اقامت در این کشور لازم است ویزای ورود به آلمان را در دست داشته باشید.این ویزاها در انواع مختلفی به شرح زیر هستند:

ویزای گردشگری – توریسیتی؛

ویزای تجاری؛

ویزای تحصیل در آلمان؛

ویزای جویای کار؛

ویزای شغلی؛

ویزای دانشمند میهمان؛

ویزای تدریس/کارآموزی؛

مهاجرت به آلمان برای کارفرمایان:

کشور آلمان اعلام کمبود کارگر ماهر و نیروی فعال کارآزموده کرده است.آنها مدام مترصد مهندسین،متخصصین آی.تی.،نیروهای پزشکی و دیگر افراد متخصص در زمینه های مختلف هستند.برای تشویق اینگونه افراد به مهاجرت به این کشور،مسئولین امر مهاجرت خارجی ها،دستورالعمل های سختگیرانه ی مهاجرتی را آسان تر کرده اند.برهمین اساس،یکی از پرتقاضاترین انواع ویزای اقامت برای آلمان ،ویزای کار در این کشور می باشد.مراحل حرکت به سوی آلمان برای یافتن کار هم به شرح زیر است:

پیدا کردن کاری که در آن از اتباع بیگانه ی متخصص استفاده می کنند؛

درخواست ویزای کار در آلمان؛

حرکت به سوی آلمان و درخواست مجوز اقامت؛

بعلاوه،برای دریافت مجوز اقامت به منظور کار در آلمان،کارفرما و کارگر لازم است مواردی را به اثبات برسانند:

اینکه کمبود کارگر ماهر از آلمان یا دیگر کشورهای اتحادیه اروپا وجود داشت، بنابراین موقعیت کاری مورد نظر قابل پر شدن توسط آنان نبود؛

اینکه کارگر استخدام شده، از همان حقوق و مزایا و موقعیت دیگر کارگران آلمانی برخوردار خواهد بود؛

اینکه کارگر استخدام شده، از تمامی امکانات آموزشی و تجربی لازم برای موقعیت شغلی مورد نظر بهره مند خواهد بود؛

اینکه شرکت استخدام کننده ی کارگر؛ تمامی ملزومات و قوانین کاری آلمان را درباره ی ثبت گواهینامه ها و مدارک مورد نیاز را رعایت کرده باشد؛

پس از این مراحل،شما بعنوان یک نیروی کار ماهر تا زمانی که مجوز اقامت شما اجازه دهد قادر به کار در آلمان خواهید بود.در صورتیکه کارفرمای شما خواهان ادامه کار شما با ایشان باشد،شما می توانید درخواست تمدید مجوز اقامت یا افزایش مدت آن را بدهید یا حتی اداره ی مهاجرت بروید و درخواست اجازه ی اقامت دائم در کشور آلمان را نمایید.

اگر فرد متقاضی ویزای کار،یک کارگر ماهر و متخصص نباشد،دریافت ویزای کاری در آلمان برای او مشکل خواهد بود.

مهاجرت به آلمان برای تحصیلات:

خیلی ها این را نمی دانند که تحصیل در آلمان رایگان است!!این به این معناست که برخلاف دانشگاه های کشورهایی همچون ایالات متحده که شهریه های عظیمی از دانشجویان خود دریافت می کنند،دانشگاه های آلمان یا شهریه هایی خیلی کم یا بدون شهریه اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. از این رو،کشور المان برای متقاضیان و مشتاقان علم یکی از بهترین مقاصد دنیا برای دریافت ویزای تحصیل بشمار می آید.

برای مهاجرت به المان جهت تحصیلات تکمیلی خود،باید اقدام به کسب ویزای تحصیلی از این کشور نمایید.ما در این مقاله به تشریح الزاماتی می پردازیم که لازم است شما برای اقدام به دریافت ویزای تحصیلی نسبت به آنها توجه داشته باشید.اگر شما موفق به دریافت ویزای تحصیلی در آلمان شدید و دوره ی تحصیلی خود را گذراندید،می توانید برای یافتن یک شغل در این کشور برای مدتی محدود باقی بمانید.اگر توانستید شغل مورد نظر خود رابیابید،اجازه ی اقامت در آلمان دارید.گزارش شده که حدود 54% از دانشجویانی که دوره ی تحصیلات تکمیلی خود را سپری میکنند،پس از جستجو و یافتن شغل دلخواه، در این کشور باقی می مانند.


مهاجرت کارفرمایان به آلمان:

اگ شما از علاقمندان به سرمایه گذاری در آلمان هستید باید بگوییم شانس به شما رو کرده است!!

کارفرمایان و سرمایه گذارانی که به دنبال ایجاد فرصتهای شغلی در آلمان هستند اجازه ی مهاجرت و اقامت در این کشور را دارند.همچنین حداقل سرمایه ای که برای این کار لازم دارید چیزی حدود 250هزار یورو می باشد.بعلاوه باید ویزای خوداشتغالی هم بگیرید که در زیر مجموعه ی ویزای کار آلمان قرار دارد.برای دریافت این نوع ویزا باید به اثبات موارد زیر بپردازید:

اینکه شما منابع مالی لازم را برای ایجاد سرمایه گذاری دارید؛

اینکه سرمایه گذاری شما به سود اقتصاد کشور آلمان خواهد بود؛

اینکه سرمایه گذاری شما مورد تقاضای این کشور است؛

در صورتی که بتوانید جایگاه خود را بعنوان سرمایه گذار در آلمان حفظ کنید،قادر خواهید بود که پس از گذشت سه سال حق اقامت دائم و نامحدود در این کشور داشته باشید.این به آن معناست که شما میتوانید هروقت که بخواهید از این کشور خارج و یا به آن وارد شوید.

مهاجرت به آلمان برای اتحاد خانواده:

نمونه های بارز فراوانی ز مهاجران به آلمان وجود دارند که به هردلیلی مجبور به ترک وطن و اقامت در این کشور شده اند و این مهاجرت باعث شده تا خانواده را در کشور خود رها کنند و به تنهایی مقیم آلمان شوند. امروزه قوانین مهاجرتی آلمان به همه ی همسران و فرزندان زیر 16سال این اجازه را میدهد که برای اقامت در آلمان و زندگی در کنار همسر و والدین خویش اقدام نمایند.برای اینکه بتوانید مشمول ویزای اتحاد خانواده شوید،همسر باید ثابت کند که آنها ازدواج کرده اند و فرزندان هم باید گواهیِ تولد ارائه دهند.برای فرزندان زیر16 سال،بهره مندی از مهارت زبان آلمانی اجباری نیست؛ چرا که تصور می شود آنها به راحتی و در مدت زمان کمی قادر به یادگیری می باشند.هرچند برای بچه های بالای 16 سال، نیاز به ارائه ی مدارک کافی دالِّ بر مهارت در زبان آلمانی و توانایی سازگاری و وفاق می باشد.

برای همسران لازم است تا از سطح زبانی A1 بهره مند باشند تا بتوانند واجد شرایط اخذ اقامت در آلمان شوند. اگر یکی از زوجین درحال حاضر در آلمان مشغول به کار می باشد، دیگری هم میتواند به همان ترتیب کار پیدا کرده و مشغول شود.به این ترتیب هر دو همسر با یک نوع ویزا قادر خواهند بود ساکن در این کشور شوند.

مجوز اقامت آلمان:

زمانی که مهاجر توانست به یکی از انواع ویزاهایی که گفته شد دست پیدا کند،قادر خواهد بود که مجوز اقامت در آلمان را به دست آورد.مجوز اقامت به دو صورت دائمی و موقت می باشد.گواهی اقامت موقت به اتباع بیگانه اجازه میدهد تا در آلمان در طی مدتی محدود زندگی کنند و پس از آن به موطن خویش باز گردند.

گواهی اقامت دائم،به این معناست که مهاجر میتواند تا هر زمان که بخواهد در این کشور سکونت کند و هروقت که بخواهد میتواند بدون هیچ مانعی آلمان را ترک کرده یا به آن وارد شود.لازم به ذکر است که مجوز اقامت دائمی به معنای شهروندی آلمان نیست.شهروندی آلمان خود پروسه ی جداگانه ای دارد.بطور کل،کشور آلمان دارای دونوع مجوز اقامت موقت و یک مجوز اقامت دائم می باشد.

مجوز اقامت استاندارد:

کاربرد این نوع مجوز اقامت برای تمامی مقاصد مهاجرتی است،همچون تمیل دوره های آموزشی،اتباع سابق آلمان که خواهان بازگشت به کشورشان می باشند،و آنها که برای مقاصد سیاسی و یا بشر دوستانه قصد مهاجرت به این کشور را دارند.مجوز اقامت استاندارد برای مدتی اعتبار دارد،ولی این مدت قابل تمدید است.

بلوکارت اتحادیه اروپا:

بلوکارت اتحادیه اروپا به کارگران ملل بیگانه که از شهروندان اتحادیه اروپا به شمار نمی آیند و از تخصص و مهارت های لازم بهره مندند ارائه می شود.با این کارت از آنها میخواهند که به آلمان رفته در آنجا کار کنند و آن مهارت ها را در آن کشور به کار ببرند.منظور از تخصص و مهارت در اینجا یعنی برخورداری از مدرک کارشناسی و فارغ التحصیلی در هر یک از رشته های دانشگاهی است.

برای داشتن بلوکارت اتحادیه اروپا،لازم است که شما یک شغل در آلمان پیدا کنید،و کمترین دستمزد سالانه برای رشته های IT ، کامپیوتر ، مهندسی ، علوم طبیعی و پزشکی (به جز دندان پزشکی) و ریاضیات 41،808 یورو و برای سایر رشته ها 53،600 یورو

بلوکارت اتحادیه اروپا به دارندگان خود حق اقامت در آلمان را به مدت چهار سال اعطا میکند؛با این امکان که متقاضی توانایی تغییر مجوز اقامتش را به مجوز اقامت دائم خواهد داشت.متقاضی برای اینکه نشان دهد واجد شرایط دریافت مجوز اقامت دائم است باید بتواند مهارت کافی خود را در زبان آلمانی نشان بدهد،از پشتوانه ی مالی مناسبی هم برخوردار باشد، و همچنین باید به مدت بیش از سی و سه ماه در محل اشتغال خود در آلمان کار کرده باشد که این نیاز به مهارت های به دست آمده به همراه مدرک کارشناسی دارد.


توافق اقامت یا مجوز اقامت دائم:

مجوز اقامت دائم در آلمان همان توافق اقامت نامیده می شود.این مجوز به دارندگان بلوکارت یا دارندگان ویزای اقامت استاندارد که از توانمندی زبانی کافی هم برخوردارند،برای حداقل مدت پنج سال ارائه می شود.

منبع : دادآور نسیم مهر



[ بازدید : 112 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]